Friday, 25 August 2017

Hati tisu bqhg


Assalamualaikumm  pagi ni sis emo gilaa..  Mata asyik berair je..  Tengah kerja ni kot..   td ada sorg Pakistan ni dtg minta product yg x ada di kedai tempat sis qeja ni.  Ckp melayu x pandai.  English dia pun sis susah sikit nk faham.  I have difficulty to communicate with him.. Dia dok bandingkan dgn negara dia.  Kata nya kedai tempat diorg kecik jgak tp semua brg ada..  Hmm mana sis tahu..  Jessi ni sis kerja jaa..  Bkn sis yg tentukan barang ala yg hendak dibeli 
Tp ok ja..  Dpt berborak dengan diaa..
Dgr pasal negara dia..  Huhuhu.
Lepas dia blaa..  Sis dengar lagu nasyid pasal pejuang2 islam..  Eh eh..  Emo pulak dahhh dok berair je mata dari tadii..   skarg tengah dengar ratu syahadah pasal asiah isteri firaun..  dah la semalam je baru tgk balik kartun pasal rasulullah yg biasa budak2 tgk tu.  Bila tgk lagi skali,  goose bump sehhh.. Hadith yang setiap percakapan nabi tu,,  bila kita ada kat situasi tu,  berdiri bulu romaa...   walaupun kartun je... Baru dpt rasa kesusahan hidup umat islam terdahulu  bila makpak yassir kena bunuh,  bila yassir terpaksa ikut kehendak org quraisy masa tuhh.  Ya Allah...   ni dengar lagi asiah ni dpt gambarkan tersiksanya dia masa tuu..  Ada lyric tu ckp
Ratu syahadah lalu bermadah
Oh tuhan binakan istana untukku
Walaupun di dunia ku disiksa
Namun tak terbayar nikmat di syurga
 ni lah kelemahan hani.  Tok leh duduk sorg2 klau bukk lagu nasyid..  Mesti nangis..  Klau sambil jalan sorg2 pasang earphone,  jgn la bukk lagu nasyid.  Nnt muka menangis mata berair  klau org tgk hani masa tu salah faham baru putus cinta punyaa.  Haihh..

No comments:

Post a Comment