Thursday 18 July 2019

Bukan Loner



ada sebab kenapa hani lebih memilih untuk berseorangan. ada sebab kenapa hani lebih memilih utk tak nak berharap pada apa pun keadaan walaupun sikit. hani malas. malas nk rasa sakitnya kecewa. malas nk tanggung sesaknya dada tanggung perit kecewa. mungkin org nampak hani kental. macam x ada masalah, semua suka berkawan dengan hani, dan hani layan semua org sama. and yes, mmg sepatutnya hani happy, bersyukur dengan semua ni.. tp tu la.. hakikatnya, hati kecil hani selalu berbisik bisik. kadang kadang berlawan sesama diorg. diorg? ni ha, side positive dan negative hani. hani selalu bersangka buruk juga pada org, dalam masa sama akan cepat2 positivekan balik. dan itu yang membentuk tindakan apa yg hani akan buat dalam sehari hari.

hani suka sorg- sorg. hani suka bersendirian. hani lebih prefer ada dikalangan org2 yg hani x kenal. kadang hani cari masa utk lari dari kawan2. ambil masa pilih tempat yg kurang org, yg sunyi, yang ada pemandangan yg cantik. hani suka tgok langit. hani suka tgok pokok tinggi.sbb apa hani suka buat mcm tu? sbb hani nak lari dari rasa penat bila bersama manusia2 yg byk kerenah ni. hani x tahu hani ni hipokrit ke atau x jadi diri sendiri ke. hani x tahu. tapi yg hani tahu, hani happy je bersama kawan2. tapi x tahu knp ada masa hani rasa penat dengan semua tu. diri hani tafsir tu menunjukkan hani hipokrit. tp dlm masa sama bukan hani x happy, happy je.. so hani x tahu. tak tahu. tp hani tahu. hani juga perlukan org. hani tak boleh hidup sorg lama2. untuk itu, macam tu lah cara hani nak survive dalam dunia ni. org minta tolong, kita tolong, dan hani sendiri kalau boleh elakkan dari susahkan org. dan klau penat dgn manusia, cari masa utk sorg2 pula. dan yg paling penting, jgn terlalu berharap dlm apa2 pun walaupun sekecil mana pun sesuatu tu.

tp hani tahu. hani manusia. mesti ada tersilap langkah. hani igt hani dah kurang berharap pada sesuatu, tp ada juga hani tersilap dan terletak harapan juga tanpa sedar. dan ya.. ia sakit sgt. dan bila terfikir balik, benda bukannya besar sgt pun tp sakit dia tuhan lah tahu. mesti mengalir air mata klau teruk sgt. tp klau diberitahu benda apa yg mengecewakan hani tu, org akan ckp, 'hekeleh'. dan sejak tu hani sedar. bila difikir fikirkan balik, hani jenis yg mudah kecewa even sekecil kecil benda skali pun. dan hani takut dengan rasa kecewa. cuba bayangkan, situasi dimana hani seorg customer yg meletakkan harapan pada pihak kedai utk layan hani dan x dilayan seperti apa yang diharap kan. benda mcm ni hani menangis teresak esak keluar dari kedai. dan semua tahu, harapan yg sebegitu harapan yg sesiapa pun akan letak dlm hidupan seharian. mana ada org yg datang kedai dan berfikiran, " oh aku x akan dilayan". x kan? semua x akan expect apa2. unless dia dah pernah kena dengan kedai tu. so mungkin klau dia pergi lagi, dia dah x rasa apa klau kena mcm tu lagi. so cuba bygkan benda sekecil tu hani boleh menangis mcm budak kecil. apatah lagi benda besar.

so kat situ hani tersedar. no wonder hani x pernah dan jarang rasa kecewa dgn sesuatu yg besar contoh bab hati perasaan, bab kawan,dan sebagainya. kiranya ada xpa, xda pun x pa. sbb diri hani automatically akan berjaga jaga dlm meletakkan harapan pada benda2 gitu, automatic sbb dah byk sakit pada pada benda simple2 yang kita x sedar terletak harapan. so bila benda yg hani sedar ada possibility kecewa, hani akan mula berjaga jaga. 

tp pada bulan ini. bulan julai ni. hani ada rasa yang sgt kecewa pada seseorg. dan ia adalah sesuatu yang besar dan bukan simple. akhirnya. tertewas juga dgn prinsip sendiri.. hahaha. tu la.. kata x nak letak harapan pada benda2 gitu..eh terletak juga rupanya.. dan alhamdulillah rasanya sakitnya sudah berkurang. hani x nak igt hari kejadian. hani just nak igt hari yang hani dah heal. Ya.. hari ni lah harinya. 18 julai 2019.

terima kasih byk ada di waktu susah aku weh. terima kasih selalu jaga aku. aku baru tersedar betapa byk benda kau buat utk aku sampai aku ter dependent pd kau. aku rasa aku dah kena slow2 lepaskan kau dan menjauhkan diri. aku x salah kan kau pun klau kau dah fedup dgn aku. sbb once aku dependent pd org, aku byk menyusahkan org tu. maaflah kau org tu. so skarg xpa.. aku akan cuba buat semua benda tanpa kau. aku akan cuba. just nk ckp, terima kasih.. Sahabat...

No comments:

Post a Comment