Sunday, 11 June 2017

Pahit getir hidup dan mengorbanann... Terpaksa diahadapi demi kejayaann.. *nyanyi sampai habis, tu la tajuk entry ni



Amboi lama benau x update entry kahkah. First entry utk 2017. Apakah?  Haha..  Eh lupa

Belakang rumah minum ketum
Assalamualaikum.. 

Banyak sebanarnya benda menarik berlaku sebelum ni tau.  Cuma tak sempat nak bukukan segalanya di sini. X pa laa..  Yang manis2 semua terbuku dia hati ni 👉👈 yg pahit pun sama.  Haa..  X boleh ambil yg manis jaa sbb bukan namanya kehidupan la klau tak ada yang pahit. Dua dua pahit manis resepi untuk kehidupan jadi menarik.  Sebab apa tau..  Yang pahit selalunya ada pengajaran.  Pengajaran kan mengajar kita tentang sesuatu.  Klau tak, sampai kesudah kita tak tahu pasal sesuatu tu haa. Apa pulak kena mengena kehidupan menarik dgn pengalaman yg pahit? Haha.  Menarik lahh.  Kepahitan kan ujian..  Klau kita dapat hadapi ujian tu dgn sabar, x ke satu pencapaian yang harus dibanggakan lepas dah puas menangis menahan kesusahan disamping meminta kekuatan dariNya?  Haha.  Jgn riak suda la atas pencapaian tu. Hahhaha... Nak dijadikan cerita menda2 tu la yg sis maksudkan menarik. Cukup semua benda..  Bahagia gembira sedih duka. Tak boleh bahagia je selalu. Syarat syurga pun kena ada ujian..  Tak ke gitu teman2? Ke bagi awak tak menarik semua yg sis terang panjang lebar berbelit kalah earphones yg kadang² tersimpul tu?  Hahhah apa aku merepek ni.  Moga awak faham la ya..setiap org lain lain pandangan tentang kehidupan ni.  Klau nk share awk punya pandangan, share la.. Luas sikit pemikiean sis ni.. Huhu...  

Sekarg ni tgh cuti sem.  Habis dah 1st sem utk degree..  Byk lagi kena tempuh ni.. 4 tahun beb..  4 tahunn.. First sem pun liku-liku hidup dia cukup rasa pahit manis dia hingga menjilat jari ni haa..  Ibarat sikat rambut guna jari tersekat di skala 6.  Peehh cenggini 👍👍 haaa..  Gelak ayu ayu seton keluar , menangis hingus hijau pun keluar..  Takpa laa..  Kita tgk la masa hadapan macam mana kalau panjang umur. Nak cerita detail,  lenkali lah entry ain. Haha selamat berpuasa ya.. 

Orang puasa lemah longlai
Assalamualaikum,  babaii



No comments:

Post a Comment